Underwater 3D environment for iOS aquatic game in Unity

  • Κατάσταση: Closed
  • Βραβείο: $200
  • Ληφθείσες Συμμετοχές: 10
  • Νικητής: matsugae

Σύνοψη Διαγωνισμού

This 3d environment model will be imported for use in a Unity3D scene for a mobile game. No fish, rendering effects, or animation needed. This is basically a simple but ultra-realistic 3D underwater "map" for a mobile game. This is for a totally underwater deep an ocean floor, with no concern for the surface.

This 3D environment should be a ground mesh with textures (with skybox). It should essentially be a floor for a sandy underwater sea bed, with sparsely scattered rocks and plants. But the texture quality and realism should be as high as possible. Textures should be hi-res although meshes should be low-poly. It should be of a medium world size as the camera will and game actors will need to roam (swim) around in a large space in the center. I can supply more details on this in chat if needed.

Included is an aquatic asset pack from the Unity asset store that can be used for this project.
UNITY ASSETS
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/17516
http://www.yughues-folio.com/preview/UnderwaterPlants.html
https://www.dropbox.com/s/9r6wzldjkr1crfk/Underwater%20Plants%20v2.unitypackage?dl=0

The final deliverable should be exported as an FBX file for the scene and all textures - with ocean floor and any/all rocks, plants, corals as separate layer objects. Must be importable and usable in the Unity 3D engine (you can download it for free and test with it).

Game concept example for guidance:
https://www.dropbox.com/s/i0yeackmfchstzt/Reef%20Life%20Protoype.mov?dl=0
https://www.dropbox.com/s/3utswx2i3xnr4ns/ReefLive-v0.2.mov?dl=0

Προτεινόμενες Δεξιότητες

Σχόλια Εργοδότη

“The quality of work was amazing, with great continued support. I was extremely impressed and happy with results. Will definitely hire again.”

Εικόνα προφίλ paulobrandao3383, United States.

Δημόσιος Πίνακας Διευκρινίσεων

  • fb54525110b7840
    fb54525110b7840
    • Πριν από 8 χρόνια

    The project is crap! for kindergarten !

    • Πριν από 8 χρόνια
  • paulobrandao3383
    Κάτοχος Διαγωνισμού
    • Πριν από 8 χρόνια

    All entries in???

    • Πριν από 8 χρόνια
  • cgWiz
    cgWiz
    • Πριν από 8 χρόνια

    Also please list your asset budget in terms of polygons and textures.

    • Πριν από 8 χρόνια
    1. paulobrandao3383
      Κάτοχος Διαγωνισμού
      • Πριν από 8 χρόνια

      This is a mobile game so the fewer polygons for the scene the more performance for the fish and game animations. I can ask my developer for a "max" number. Texture can be high-res to look real, and we can always down-size if needed.

      • Πριν από 8 χρόνια
    2. paulobrandao3383
      Κάτοχος Διαγωνισμού
      • Πριν από 8 χρόνια

      i think 20k polygons max, 10-15k would be great

      • Πριν από 8 χρόνια
  • paulobrandao3383
    Κάτοχος Διαγωνισμού
    • Πριν από 8 χρόνια

    I RECOMMEND EVERYONE TAKE ADVANTAGE OF THE ASSETS I HAVE PURCHASED: https://www.dropbox.com/s/9r6wzldjkr1crfk/Underwater%20Plants%20v2.unitypackage?dl=0

    • Πριν από 8 χρόνια
    1. dhawanmohinish
      dhawanmohinish
      • Πριν από 8 χρόνια

      any idea freelancers ?

      • Πριν από 8 χρόνια
    2. paulobrandao3383
      Κάτοχος Διαγωνισμού
      • Πριν από 8 χρόνια

      i think the mesh and textures files should be in there

      • Πριν από 8 χρόνια
  • reyyaricha
    reyyaricha
    • Πριν από 8 χρόνια

    Hi,I am working every thing in unity is that OK.

    • Πριν από 8 χρόνια
    1. paulobrandao3383
      Κάτοχος Διαγωνισμού
      • Πριν από 8 χρόνια

      yes, thats good. will be easier to test for you and for me to import and use in the game.

      • Πριν από 8 χρόνια
    2. paulobrandao3383
      Κάτοχος Διαγωνισμού
      • Πριν από 8 χρόνια

      Just reminder instructions say not to use Unity Terrain features (as with mobile it is too heavy on the gpu)

      • Πριν από 8 χρόνια
  • paulobrandao3383
    Κάτοχος Διαγωνισμού
    • Πριν από 8 χρόνια

    It would be helpful as well if entries had a up-close image as well as a zoomed out image of your entire scene.

    • Πριν από 8 χρόνια
  • paulobrandao3383
    Κάτοχος Διαγωνισμού
    • Πριν από 8 χρόνια

    Showing the environment screenshots in Unity like @matsugae is really good to show its Unity-ready.

    • Πριν από 8 χρόνια
  • moranarsindd
    moranarsindd
    • Πριν από 8 χρόνια

    I still have a few questions: 1) How large should be the whole scene? 2) and please, tell more about the number of polygons. I make this base mesh (something like terrain): http://i.imgur.com/gP0lN7M.png

    • Πριν από 8 χρόνια
    1. paulobrandao3383
      Κάτοχος Διαγωνισμού
      • Πριν από 8 χρόνια

      My developer said terrain uses up lots of cpu and for mobile a mesh would be better to keep frame rates good and have lots of fish.

      • Πριν από 8 χρόνια
    2. paulobrandao3383
      Κάτοχος Διαγωνισμού
      • Πριν από 8 χρόνια

      I think you can convert a terrain to a mesh by a simple process (one of my friends and told me), but I'm not sure how to myself. You can prob find out online.

      • Πριν από 8 χρόνια
  • OxideAnimation
    OxideAnimation
    • Πριν από 8 χρόνια

    please wait for my proposal

    • Πριν από 8 χρόνια
    1. paulobrandao3383
      Κάτοχος Διαγωνισμού
      • Πριν από 8 χρόνια

      No problem. There is still time left in contest. ;)

      • Πριν από 8 χρόνια
  • VanLouwen
    VanLouwen
    • Πριν από 8 χρόνια

    please keep the contest open until the end! I just spotted this contest and it's very interesting! Working on it! :)

    • Πριν από 8 χρόνια
    1. paulobrandao3383
      Κάτοχος Διαγωνισμού
      • Πριν από 8 χρόνια

      Will do! Thanks, looking forward to seeing yours.

      • Πριν από 8 χρόνια
  • cgWiz
    cgWiz
    • Πριν από 8 χρόνια

    Sounds interesting, i'm in :)

    • Πριν από 8 χρόνια
    1. paulobrandao3383
      Κάτοχος Διαγωνισμού
      • Πριν από 8 χρόνια

      Awesome! You work look good in your portfolio, looking forward to seeing your entry!

      • Πριν από 8 χρόνια
  • gokuGX
    gokuGX
    • Πριν από 8 χρόνια

    Does the scene has to be like Rapture of Bioshock game ?

    • Πριν από 8 χρόνια
    1. paulobrandao3383
      Κάτοχος Διαγωνισμού
      • Πριν από 8 χρόνια

      i dont understand the question

      • Πριν από 8 χρόνια
    2. paulobrandao3383
      Κάτοχος Διαγωνισμού
      • Πριν από 8 χρόνια

      When i search for "Rapture of Bioshock" it looks like it is a city. This is not a city environment, it is an underwater sea-bed scene. Please read brief and see attached images.

      • Πριν από 8 χρόνια
  • reyyaricha
    reyyaricha
    • Πριν από 8 χρόνια

    Hi, I am very interested in your project .

    • Πριν από 8 χρόνια
    1. paulobrandao3383
      Κάτοχος Διαγωνισμού
      • Πριν από 8 χρόνια

      Cool! let me know if you have any questions about it.

      • Πριν από 8 χρόνια
    2. paulobrandao3383
      Κάτοχος Διαγωνισμού
      • Πριν από 8 χρόνια

      i checked out your work, you have good experience with environments. im excited to see your entry ;)

      • Πριν από 8 χρόνια

Προβολή περισσότερων σχολίων

Πώς να ξεκινήσετε με τους διαγωνισμούς

  • Δημοσιεύστε τον διαγωνισμό σας

    Αναρτήστε τον διαγωνισμό σας Γρήγορα και εύκολα

  • Λάβε ένα σωρό συμμετοχές

    Λάβετε Πολλές Συμμετοχές Από όλο τον κόσμο

  • Βραβεύστε την καλύτερη καταχώρηση

    Βραβεύστε την καλύτερη καταχώρηση Κατεβάστε τα αρχεία - Εύκολα!

Αναρτήστε ένα Διαγωνισμό Τώρα ή Ελάτε Μαζί Μας Σήμερα!